El Club Nàutic invertirà 6,3 MEUR en modernitzar la dàrsena esportiva de Llançà

S’adequarà un moll per a grans eslores, es milloraran els edificis i hi haurà nous espais d’ús ciutadà

El president de Ports de la Generalitat, Ricard Font, i el president del Club Nàutic Llançà, Joan Almirall, han signat aquest dissabte, 21 de gener, un contracte pel qual el Nàutic gestionarà la dàrsena esportiva del port de Llançà durant 25 anys.

Aquest contracte va lligat a un projecte de modernització de les instal·lacions que durà a terme el Club Nàutic per etapes al llarg de la concessió amb una inversió inicial de 6,3 milions d’euros. Les obres començaran quan el projecte disposi de la tramitació administrativa corresponent i es preveuen executar en un termini de tres anys i mig. A més, les actuacions proposades hauran d’estar subjectes a l’ordenació prevista del Pla especial del port, actualment en tramitació per a la seva aprovació definitiva.

Aquest conveni s’emmarca en els processos de renovació de les dàrsenes esportives gestionades pel sector privat que han finalitzat la seva concessió en els darrers anys, com la de Llançà. L’objectiu és millorar les instal·lacions amb visió de futur de manera que aportin valor al sector nàutic, que siguin més sostenibles i ajudin a dinamitzar econòmicament els ports catalans.

Potenciar el sector nàutic

El projecte pretén dinamitzar la zona del contradic amb noves actuacions per encabir embarcacions de gran eslora i fomentar la vela i les activitats esportives per potenciar el sector nàutic de Llançà.

A la part exterior del contradic es preveu la construcció d’un nou moll de 86,5 metres de longitud i una amplada de 4,5 metres per a grans eslores, amb una petita esplanada de serveis esportius. En aquest moll es preveu crear un espai per encabir el nou edifici de planta baixa que acollirà l’escola de vela, amb l’objectiu d’impulsar el foment de la nàutica esportiva. Al costat d’aquest moll es construirà una rampa per a l’avarada d’embarcacions de vela.

Així mateix, es reordenaran els amarradors per optimitzar la dàrsena esportiva i potenciar l’ocupació de tots els punts d’amarratge, fomentant la mobilitat d’embarcacions i d’aquesta manera poder atendre major nombre d’embarcacions transeünts que vénen d’altres ports, especialment a l’estiu. Amb la nova organització la capacitat passarà de 498 embarcacions a 492, per donar cabuda a embarcacions de fins a 18 metres d’eslora.

Adequació d’edificis

Amb aquest projecte també s’adequaran els edificis de servei de la zona nàutica a les noves necessitats. A l’edifici social del Club Nàutic es redistribuiran els espais interiors. Es reformaran la primera planta i els accessos a l’edifici, s’ampliarà la zona de terrassa i es milloraran els revestiments i els tancaments, a més, s’adaptaran totes les instal·lacions per reduir els consums i millorar l’eficiència energètica.

La zona tècnica de la dàrsena esportiva està dotada d’una benzinera que disposa d’un local prefabricat de suport al servei. Aquest local se substituirà per un edifici construït d’una planta amb una superfície de 36,7 metres quadrats que ha d’encabir un magatzem de suport a la benzinera, un espai per a l’escar i una zona de venda de gel i refrescos per als navegants.

També es farà un petit local amb una superfície construïda de 32 metres quadrats, situat entre el final de la platja i el port. Aquest local es destinarà a punt d’informació de les activitats que es fan al port i com a magatzem de materials d’esports nàutics. Així mateix, es preveu la millora de l’edifici situat sota el massís del Castellar que es destinarà a magatzem polivalent i tallers.

Nous espais d’ús per als ciutadans

El projecte preveu un impuls a la integració paisatgística i social de la dàrsena esportiva en el marc del municipi amb diferents actuacions a la zona de ribera. En primer lloc, s’ha de crear una gran plaça urbana integrada al passeig marítim, en què s’eliminarà part del vial d’accés i barreres arquitectòniques entre el port i la ciutat per millorar la mobilitat dels vianants. En segon lloc, s’ha de desenvolupar un nou espai d’ús ciutadà amb grades i rampes per superar els desnivells de l’espai i fer una zona enjardinada que es dotarà de mobiliari urbà.

També es contempla un nou accés de vehicles al recinte portuari per millorar la distribució de trànsit rodat que va a la zona pesquera, el sector esportiu i l’aparcament de la Gola.

21/01/2017 Empordà

Anuncis

One comment

  1. El planejament preveu la construcció de nous edificis i l’ampliació d’altres que significaran la desaparició total del paisatge del Port de Llançà tal i com l’hem conegut fins ara. Els nous edificis taparan la imatge del Castellar que identifica Llançà amb edificis de fins el onze metre d’alçada (l’actual llotja de pescadors en té nou metres). Segons el planejament es passa de 1930m² a 3.807m² construïts, quasi el doble. I s’eliminen 26 places d’aparcament a la Gola i la Plaça del Port (gratuïtes i d’accés lliure) i en canvi s’incrementen en 32 al recinte portuari d’accés restringit.
    La millora de les instal•lacions del Port de Llançà que segur portaran beneficis pel turisme nàutic han de ser compatible amb la conservació del paisatge. Els nous edificis planejats acabaran amb la imatge de postal de l’antic illot del Castellar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s